Tro och liv tisdag 29 oktober kl 18:00

Observera

Denna text publicerades första gången den 9 oktober, 2019. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

I höst läser vi Apostlagärningarna ihop på Tro & Liv, tillsammans med hela Equmeniakyrkan.  I Apostlagärningarna möter vi en kyrka som korsar gränser. Nationella, kulturella, andliga, sociala och inte minst personliga gränser. I Apostlagärningarna 1:8 får lärjungarna uppdraget att vittna om Jesus till jordens yttersta gräns. Det uppdraget kommer med ett löfte. ”Ni ska få kraft när den Helige Ande kommer över er” står det i början av samma vers.  Vi hoppas att läsningen av Apostlagärningarna ska få bli ett sätt att möta den Helige. Att det får ge kraft, inspiration och mod att våga utmana de gränser vi möter. Häng på!